dimarts, 3 de març del 2009

Rubianes per sempre


Ara fa dos dies ens va deixar un dels millors actors-còmics més estimats per tothom. Portava mesos lluitant conta una malaltia que tanta gent se m'ha endut. En una entrevista amb el seu colega Albert Om deia que no li faria res morir jove, tot dient "¿tu sabes lo que he fumado y follado?". Els seus desitjos van ser ordres, va morir fumant, solter com ell havia estat tota la vida, i les seves cendres s'estàn repartint entre Àfrica i Cuba, llocs on va fer molts viatges (un dels últims, el va marcar molt, va ser a Etiòpia.

La veritat és que jo el tenia en un pedestal, però d'aquests que no cauen mai. Deia el que li sortia realment de la punta de la polla, les reaccions a les seves frases li portaven fluixa tan per davant com per darrera.

A molts llocs d'España el recordaràn per les polèmiques declaracions que va fer al programa de TVC El Club en contra de la unitat nacional d'España. Però com va dir ahir un dels seus alumnes, Buenafuente, qui el recordi per a això i no per a les llargues hores de riure i frases cèlebres, és un simplista, i deixeu-me dir el que va dir ahir l'Andreu al seu programa, perquè no hia ha manera de dir-ho més clar:

Hi ha molta gent, en aquest país, que us agradi, pensem exactament igual de les coses que va dir Pepe Rubianes, -jo hi afegiré-, recordar a una persona com ell per un fet així, és com intentar recordar a Ghandi pels seus panyals i no perquè donés la vida per intentar posar una mica de pau.


Per cert, el seu últim llibre, públicat ja fa temps, es diu "Me'n vaig".

¡Manda huevos!



Us deixo amb un link a un vídeo seu

1 comentari:

  1. bigas m'has tret la idea!! jo també volia escriure un obituari sobre aquest gran home que un bon dia va emplenar el nostre pavelló i va fer i dir grans coses!!! No sé s'hi és estimat per tothom, almenys a la meva uni no el coneixien però tranquil que ja els hi he explicat qui era!!

    Per cert, has escrit Espanya sense dir "Estat" i a més amb "Ñ". Tiu, estàs malalt?

    Salut popeye!

    ResponElimina